Sedím na SLO/WP a strašně se nudím…

Když jsem si zapsal předmět SLO/WP (Webová prezentace), čekal jsem něco podobného, jako SLO/PROG2 (Programování v jazyce C pro fyziky), tedy předmět, kde se snad opravdu něco naučím.

Přednáší tady jeden zarostlý chlapík, který s trochou nadsázky vypadá, jako kdyby jej před chvílí někdo třesením odtrhl od piva v nějaké zapadlé putice (ne že by na fakultě byl jedinný ;-)).

Výklad mi přijde trochu nelogický, nevím, jestli jsme tady všichni začátečníci, ale předpokládal jsem, že budeme nejdříve probírat čistě statické html, a pak se přejde na dynamické technologie. Začal sice historií, ale koho zajímá HTML 2 nebo nějaké miniML. Když už mluvil o sgi nebo php souborech (pominu-li to, že na asp zapomněl), mohl naznačit princip cesty webové stránky k uživateli. To je přeci základ.

Odbočka: Právě se nás ptá, jaký máme názor na rámy. Co je SVG neví nikdo, ale rámy bere jako naprostou samozřejmost. Nechápu. Konec odbočky.

Takže tady sedím a koukám, chrlí do nás standarty (o kterých jsem já osobně v životě neslyšel ani nečetl) na šíleně nepřehledných slajdech („tady může být Transitional, ale pak tady nesmí být standart, ale loose, nebo …“), a to tak, že si máme upravovat výchozí hlavičky vygenerované PSPadem.

Ale úplně bych vraždil, když místo slova prohlížeč říká „prohlížečky“ a po každém druhém slajdu přehodí přes projektor nějaký papír, aby mohl přepnout na editor – to má na ploše tolik porna? 😀

Jinak je nás tu asi tak 10, z toho 2 informatici (jeden člověk dokonce vůbec neodtrhl oči od monitoru, ba dokonce sedí zády k přednášejícímu), takže se nesnažím nějak na sebe upoutávat pozornost ani při dotazech na například SVG.

Velice mile na mě však působí prostředí výuky. Ta totiž probíhá v jedné z optických laboratoří, řekl bych spíš v laboratoři elektroniky. Náramně mi to tu připomíná laboratoře měření ze střední – akorát samozřejmě 100x modernější. Moderní digitální osciloskopy (tlačítko „AutoScale“ je smozřejmostí na každém) na každém rohu měřícího stolu, všude spousty zásuvek (bohužel obsazených další měřící technikou.

Když si vzpomenu na staré počítače s Windows 95 připojenými přes gamePort na obrovskou topící a cvakající UNIMU, která stejně nic nenaměřila a tady vidím krabici „velkou“ jak dva smartphony se dvojnásobným počtem vstupů a výstupů připojenou přes sériový port k počítači s LCD monitorem, xpéčky, USB konektory na flešku (už žádné diskety!) a připojením k internetu, trošku mě mrzí, že se mi nezdařila Elektřina a magnetizmus, neboť v této laboratoři probíhají praktika z tohoto předmětu.

Skončili jsme dřív, což mne moc netěší akorát mi tu vznikla díra moc krátká na nicnedělání a moc dlouhá na dělání něčeho…

Další hodinu po nás dokonce i něco chtěl, ale u mě viděl, že tam něco datlím, tak jsem během asi 8 vteřin nacpal pár html tagů do souboru s nějakými hlavičkami a doufal, že po mě nebude chtít prohnat to validátorem. Ve volných chvílích si jezdím nahoru a dolu s židlí a uvažuji o tom, že bych se natáhl po zadání měření úlohy „Nelineární a řízené prvky“ a začal vzpomínat na střední …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..